اصول مهم سئو در طراحی سایت

زیبایی طراحی یک سایت بسیار مهم است چون باعث موفقیت و شکست هر وب سایت می شود . عناصر طراحی می تواند بر روی نرخ ،اعتبار،تعامل تاثیر بگذارد . البته برخی از طراحی ها ممکن است یک وب سایت را محدود کند. بنابراین طراحی سایت و سئو همراه در دنیای هوشمند وب مترداف یکدیگر هستند.

معرفی اصول مهم سئو در طراحی سایت :

*طراحی ریسپانسیو  و هوشمندانه ،طراحی یک  وب سایت سئو باید باعث جذابت و در عین حال ریسپانسیو باشد. وب سایت باید  برای همه صفحات نمایش انعطاف پذیر باشد که خود این یک فاکتور مهم برای وب سایت می باشد . رزلویشن و اندازه صفحه نمایش ها در سایت ها باید باهم هماهنگ شود.

*ساختار URL ، برای یک وب  سایت ساختار URL لازم است.

*انکر تکست ،در انکر بکست باید از کلمات کلیدی در وب سایت استفاده شود و صفحه باید مرتبا با آن توصیف شود . اینگونه متن های مبهم مانند (اینجا را کلیک کنید )و (بیشتر بخوانید) برای رتبه بندی مناسب نیست .

*دسترسی پذیری ،خیلی مهم است که  وب سایتی که طراحی می کنید برای همه نوع از کاربران اینترنتی در دسترس باشد.

*تصاویر لیبل گذاری ،تصاویر با اینکه خیلی وقت را می گیرد ،اما باید از این فاکتور مهم در جستجوی گوگل استفاده کرد. متن ALTرا می توانید در لینک های تصویر به عنوان جایگزین برای انکر تکست استفاده کرد.

*تک های  عنوان ،این تک عنوان ها در وب سایت می تواند فاکتورمهمی در رتبه بندی موتور جستجو باشد.این تک عنوان ها باعث به وجود آمدن  ظاهر مناسب و مرتب و کار پسند برای وب سایت بوده و به بهبود سئو ساست کمک می کند.

*سرعت ،زمان فاکتور گذاری در ساخت یک وب سایت سئو خیلی مهم است.چون پایین بودن سرعت وب سایت باعث کاهش کاربران می شود آنها دوست دارند که سرعت یک سایت بالا بوده تا بتواند از محتوای آن استفاده بهینه بکنند . پایین بودن سرعت باز شدن یک وب سایت کاربر را خسته  می کند.

*پلتفرمی ،ابزارها و پلتفرم های بسیار زیبایی برای طراحی یک وب سایت سئو وجود دارد.داشتن flashدر ترکیب با HTMLمی تواند وب سایتی ایجاد کند که ساگازی با موتور جستجو داشته باشد. البته استفاده از فلش محدود است چون در بعضی از عناصر وب سایت سئو مفید ولی در بعضی دیگر از مواقع اصلا خوب نیست.

*استفاده جزیی از جاوا اسکریپت ،این برنامه می تواند وب سایتی باب روز ایجاد کند. ولی استفاده این برنامه نباید بیش از حد باشد چون به جای تاثیر مثبت ،تاثیر منفی در وب سایت می گذارد.

*دستور العمل های واضح به مشتریان بدهید ،هنگامی که یک کاربروارد وب سایت می شود باید تما دستورات و راهنمایی های داخل وب سایت واضح و روشن باشد .تا کاربر بدون سر در گمی دنبال مطلب خود گشته و آن را واضح و شفاف پیدا کند که خود این کار برفروش تاثیر خوبی می گذارد.

*قابلیت هدایت ،قابلیت هدایت آسان در وب سایت هم برای کاربران و هم برای موتور جستجو مفید است.البته باید منوهای به کار رفته در وب سایت ها برای کاربران مفید باشد.انجام صحیح لینک صفحات برای کاربر مفید است .چون اگر نتواند منو و یا به طور کامل و آسان به وب سایت دسترسی پیدا نکند آنرا بسته و به سایت دیگری مراجعه می کند.

*HTML5 وCSS3  ، طراحی وب مجموعه ای ازتکنیک ها بر اساس تعداد زیادی از استاندارد های جهانی استوار است.مهمترین ای استاندارد ها زبان های HTML و CSS است. امروزه آخرین نسخه این در زبان به خوبی با هم کار کرده و در ایجاد وب سایتی شفاف ،درست و پر سرعت کمک می کند.

نتیجه این که:

هرچه موتورهای جستجو هوشمندانه تر و دقیق تر باشد،و این باعث دادن رتبه از طرف کاربران و اهمیت آنها به وب سایت می شود .پس تنها  رتبه بندی نمی تواند باعث محبویت یک سایت شود بلکه محتوا ،جذابت ،طراحی صفحه می تواند مخاطبین را به خود جلب کند و تجربه در این امر مهم است . 


برای نتیجه گیری بهتر در سئو سایت بهتر است از همان ابتدای کار و در مرحله ی طراحی سایت ، اصول سئو در طراحی سایت  را بر روی سایت خود پیاده کرده و آن را بر اساس الگوریتم های موتور های جستجو طراحی و پیاده سازی کنیم.رعایت اصول مهم سئو در طراحی سایت در این مرحله باعث راحتی کار در ادامه برای ما خواهند شد و با هزینه سئو ی بسیار اندکی نسبت به سایر سایت ها نتیجه ی بهتری خواهیم گرفت.


طراحی سایت بر اساس اصول سئودر طراحی سایت  باعث رتبه بندی بهتر سایت و حضور در نتایج برتر موتور های جستجو خواهد شد . نتیجه ی این امر ورود بازدید کنندگان و مشتریان جدید از طرف موتور های جستجو و گسترش کسب و کار ما خواهند شد.